Dlaczego projektowanie logo nie trwa 5 minut? Wywiad z naszym grafikiem cz. 2
We wcześniejszej części udało nam się dowiedzieć, dlaczego logotyp jest aż tak ważny dla firmy. Warto słuchać rad doświadczonego grafika, by stworzyć projekt, który będzie służył firmie przez lata. Dodatkowo będzie wspierał budowanie pozytywnego i profesjonalnego wizerunku. A teraz trzy krótkie pytania, które odnoszą się do procesu projektowania. Czego możemy oczekiwać i w jaki sposób są przedstawiane propozycje, wszystkiego dowiecie się poniżej.
Dlaczego pierwsze przesyłanie logo jest w odcieniach czerni i bieli?
Ponieważ każdy z nas ma określone preferencje kolorystyczne, innym bardziej podoba się niebieski, a innym zielony. Niedoświadczonym grafikom zdążają się sytuacje, w których projekt logotypu jest odrzucony z powodu wykorzystanego koloru, który nie podoba się właścicielowi firmy. Dlatego najpierw projektuje się znak, a dopiero później dobiera się odpowiedni kolor, oczywiście w konsultacji z klientem. Szkoda, żeby dobry projekt został odrzucony z powodu niepodobającego się koloru. Dlatego graficy dmuchają na zimne i wysyłają projekty w czerni i bieli.
Dlaczego logo powinno być minimalistyczne?
Ponieważ proste znaki łatwiej jest rozpoznać, odróżnić i przede wszystkim zapamiętać. Im mniej kształt jest skomplikowany, tym łatwiej go wykorzystać. Proste logotypy są odbierane przez konsumentów, jako bardziej profesjonalne i eleganckie. Dzięki prostemu logotypowi nasza firma już na wstępie może wywoływać pozytywne skojarzenia w głowach naszych potencjalnych odbiorców. Nieprzesadzone logo dobrze prezentują się na gadżetach reklamowych, nie są zbyt krzykliwe i pretensjonalne. Przecież to ważne, żeby klient nie wstydził się używać breloku reklamowego i pić co rano kawę w kubku z logo.
Ile propozycji logotypu od grafika najczęściej jest wysyłanych?
Najczęściej wysyłane są 3 propozycje logotypu. Jeśli jest ich więcej klient ma problem z wyborem, a dodatkowo zaczyna trochę kombinować. Wtedy pojawiają się pomysły łączenia pewnych części projektów, co zazwyczaj jest złym pomysłem. Każda z przesyłanych propozycji odnosi się do działalności prowadzonej przez firmę, jednak każda z nich jest całkowicie od siebie rożna.
Mamy nadzieje, że po przeczytaniu tego krótkiego wywiadu, zawsze będziecie wybierać takie logotypy, które będą prezentować się profesjonalnie i pomogą w budowaniu wizerunku marki. Loto jest ważne, nie należy bagatelizować kwestii związanej z projektowaniem. W końcu to wizytówka firmy na lata, przyozdobi gadżety reklamowe, auto firmowe i wiele innych produktów.