Jak poprawnie obrandować konferencję prasową lub spotkanie biznesowe
Branding pozostaje jednym z najlepszych sposobów na odróżnienie się od innych. Jest to strategia, o której wielu z nas wie, ale mało kto potrafi ją w pełni wykorzystać. Korzystając ze zdobytej wiedzy w ramach naszej wieloletniej praktyki związanej z brandingiem z przyjemnością podzielimy się wskazówkami, które wraz z naszą bogatą ofertą mogą stanowić gotowy przepis na udany branding.
Potencjał brandingu w spotkaniach biznesowych
Wydarzenia, takie jak konferencje czy spotkania biznesowe stały się popularnym sposobem na nawiązanie kontaktu z klientami i budowanie silniejszych relacji z kontrahentami.
Jest to o tyle bardziej istotne, iż dzisiaj już właściwie wszystko może mieć swoją „markę”:
-
Produkty mają marki.
-
Ludzie mają osobiste marki.
-
Nawet zwierzęta mają swoje własne marki (!)
Ale czym właściwie jest branding na spotkaniu czy konferencji? Czy chodzi wyłącznie o Twoje logo? Czcionkę i paletę kolorów? A może to jak wyglądają rozdawane uczestnikom spotkania długopisy reklamowe Tak, te wszystkie rzeczy są częścią tożsamości marki, ale branding to znacznie więcej, niż te elementy, które możemy zobaczyć, usłyszeć lub dotknąć.
Według ekspertów, marka jest mentalnym skrótem, którego używamy wszyscy - świadomie lub podświadomie - aby uprościć sposób, w jaki myślimy o danym brandzie. Produkty, usługi, ludzie, a nawet same wydarzenia mogą być idealnym nośnikiem marki, by mogła wyartykułować to, czego chce być w ramach brandingu mentalnym skrótem. Zatem, kiedy zdecydujesz się na coś autentycznego, zrób wszystko, co możesz, aby wyrazić to i wzmocnić w każdym punkcie kontaktu z klientem.
Przykłady doboru gadżetów promocyjnych zgodnych z brandingiem firmy:
-
Marka ceniąca przyjazne dla środowiska praktyki – gadżety ekologiczne
-
Marka stawiająca na działania pro-rodzinne – gadżety do gry i zabawy
-
Marka kultywująca aktywny styl życia – gadżety sportowe
Zadaj sobie pytanie, o czym chcesz by ludzie myśleli, kiedy spotykają się z nazwą Twojej marki. Czy jest to coś pociągającego i angażującego? Czy to coś wyróżnia Cię spośród konkurencji?
To jest prawdziwa esencja brandingu. Jest to zbiór myśli i uczuć, które ktoś ma z doświadczeń w związku z Twoją marką. Pamiętaj o tym wybierając gadżety promocyjne na każde kolejne spotkanie czy konferencję.