Ceramika reklamowa – wady, zalety i metodyka nadruku
Warto przyjrzeć się zaletom gadżetów promocyjnych, aby mieć oczy szeroko otwarte, na to czy te, o których aktualnie myślimy w ramach zastosowania w swojej strategii reklamowej to faktycznie najlepszy pomysł. Dzisiaj „na tapecie” ceramika reklamowa, której reprezentantem są przede wszystkim kubki reklamowe.
Pamiętaj, że te gratisy mogą być bezpłatne dla odbiorców, ale Ty musisz za nie zapłacić.
Ceramika reklamowa – zalety
Produkty promocyjne takie jak kubki reklamowe, czy chociażby kubek cappuccino są jednym z najlepszych sposobów promowania produktu, marki i firmy, często za niewielką opłatą, bowiem są to zamówienia bardzo ekonomiczne.
Liczne badania wykazały, że produkty promocyjne tego typu :
-
mocno podnoszą świadomość marki
-
zwiększają wskaźniki odpowiedzi
-
wzmacniają lojalność klientów
-
tworzą pozytywne wrażenia na temat Twojej firmy
Wszystko to w efekcie wskazuje na wyższą wydajność sprzedaży. W tym wysoce konkurencyjnym świecie sprzedaż ma znaczenie. Przede wszystkim jednak ceramika promocyjna ociepla wizerunek marki – mocna kawa rano czy popołudniowe kakao w logo opatrzonym logo marki sprawi, że firma też będzie kojarzyć się z czymś miłym, przyjemnym, relaksującym.
Ceramika reklamowa – wady
Jeśli są jakiekolwiek – to ich powszechność i ewentualna awaryjność. Jeśli chodzi o punkt numer jeden – są tacy, których zdaniem kubków czy filiżanek nigdy nie ma za dużo, więc nie jest to też wielki problem. Jeśli chodzi o drugi aspekt – najprostszym sposobem na to, by uniknąć rozczarowania towarzyszącego szybkiemu rozbiciu się kubka bądź zmywaniu pieczołowicie dobranej na ceramikę grafiki jest po prostu znalezienie producenta znanego z wysokiej jakości wykonywanych produktów.
Metoda nadruku ceramiki reklamowej
Przez wiele tysięcy lat ludzie malowali ceramikę farbami nieorganicznymi. Pierwszym znaczącym postępem w technologii druku ceramicznego było wprowadzenie sitodruku – dziś ta metoda nadal pozostaje standardem branżowym, jeśli komuś zależy na wydrukach w setkach lub tysiącach egzemplarzy.
Dwie najbardziej znaczące wady drukowania w ten sposób to:
-
koszt wykonania
-
ograniczenia rozdzielczości obrazu w przypadku wielokolorowych nadruków
Te ograniczenia zniknęły wraz z wprowadzeniem drukarek atramentowych i różnych innych technik druku cyfrowego, które dzisiaj umożliwiają niedrogie drukowanie pojedynczego elementu na raz i zrewolucjonizowało to przemysł drukarski i fotograficzny.