Jak wybrać prezent dla klienta? Kilka przydatnych rad!
Prezenty są obecne w świecie biznesu nie od dzisiaj, o tym każdy doskonale wie. Jednak dobór odpowiedniego artykułu, który później podarujemy klientowi musi być dobrze przemyślany. Konieczne jest przeanalizowanie relacji, która łączy nas z poszczególnymi kontrahentami. Należy zastanowić się, czy każdy produkt będzie odpowiedni dla każdego klienta. Każdy menadżer powinien zastanowić się, co wybrany prezent reklamowy ma wnieść do relacji biznesowej. Czy taki sam produkt dla każdego klienta to dobry pomysł? Oczywiście najlepszą odpowiedzią na to pytanie jest standardowe – to zleży. Od tego, co chcemy osiągnąć i z jakiej okazji ma być prezent. Bo przecież już nikt się nie łudzi, że w biznesie prezenty są bezinteresowne.
Prezent personalny, a może uniwersalny?
Na to pytanie ponownie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, jest ona zależna od relacji, która łączy nas z klientem i od tego, co wiemy o nim wiemy. Jeśli jeden z Twoich największych klientów jest miłośnikiem słuchania muzyki, to bezprzewodowe słuchawki reklamowe na bluetooth będą prezentem doskonałym. Jeśli jednak nie mamy pojęcia o osobistych preferencjach naszych partnerów, nie zgadujmy. Wybierzmy klasyczny i uniwersalny prezent np. wyższej jakości metalowy zestaw piśmienny z nadrukiem. Całkowicie nietrafiony prezent może spowodować niekomfortową sytuację.
Co z ceną prezentu?
Cena niemal zawsze jest czynnikiem kłopotliwym. Dlaczego? Powodów jest kilka, najczęstszy to ograniczony budżet. Dodatkowo zbyt niska cena prezentu może zostać odebrana, jako nietaktowna, a zbyt wysoka może wzbudzić zakłopotanie, co w konsekwencji może spowodować zwrot prezentu i niekomfortową sytuację dla obu stron. Reklamowa biznesowa walizka na kółkach to doskonały pomysł na prezent dla partnera, który często podróżuje, jednak wybranie modelu ze zbyt wysokiej półki cenowej, może być dla niego kłopotliwe.
Klasyka zawsze w cenie
Klasyczne prezenty reklamowe to zawsze dobry wybór, jeśli nasze relacje z klientem nie są zbyt bliskie. Warto postawić na prezenty praktyczne, które mogą być użytkowane na co dzień. Nie ważne czy zdecydujemy się na prezent zaliczający się do galanterii reklamowej, czy będzie to tańszy kubek reklamowy, najważniejsza jest to, w jaki sposób zostanie on podarowany. Oczywiście prezent zawsze musi być obrandowany, a dodatkowo spersonalizowany, szczególnie jest wysyłany. O wiele przyjemniej odbiera się prezent z logo firmy, jeśli jest do niego załączone kilka miłych słów, oczywiście z własnoręcznym podpisem.