Jak akcesoria firmowe wpływają na budowanie świadomości marki?
Produkty promocyjne to markowe akcesoria firmowe, na których widnieje nazwa i / lub logo danej firmy. Są jedną z najstarszych form marketingu, reklamy i… brandingu. Do tej pory wiadomo, iż jest jednym z najtańszych sposobów na reklamę, ale dzisiaj chcemy się skupić na tym, iż te same akcesoria biurowe są wciąż jednym z najlepszych sposobów, aby utrzymać markę w świadomości wszystkich wokół.
Aby tak się stało istnieją trzy kluczowe czynniki niezbędne do upewnienia się, że wybrane produkty promocyjne jako artykuły biurowe będą najbardziej skuteczne w reklamowaniu firmy i budowaniu świadomości marki. Aby spełniać te cele wybrane akcesorium firmowe musi zatem być:
- przydatne dla odbiorcy
- istotne dla Twojej marki
- musi dobrze reprezentować Twoją firmę
Dla przydatności tego artykuły wyróżniliśmy kilka przykładowych artykułów promocyjnych, które nie tylko mogą skutecznie reklamować firmę lub markę, ale są też przydatne dla odbiorcy – a takie akcesoria firmowe zawsze najlepiej się sprawdzają, jeśli chodzi o budowanie świadomości. Równocześnie ten sam przydatny produkt promocyjny oznacza, że odbiorca będzie chciał go zachować i z niego korzystać, a za każdym razem gdy to zrobi – będzie miał na względzie markę. Może to być tak samo kontrahent, klient, potencjalny klient, jak i pracownik.
Przykłady akcesoriów firmowych budujących świadomość marki: długopisy, teczki, piłeczki anystresowe, notatniki, kalendarze. Przyjrzyjmy się bliżej pierwszej dwójce.
Długopisy i teczki reklamowe
Długopisy reklamowe a przede wszystkim długopisy z logo już od dawna zajmują ważne miejsce wśród akcesoriów przyczyniających się do budowania świadomości marki. Trudno się dziwić – w całej swej prostocie i użyteczności są przydatne dla każdego i pięknie eksponują umieszczoną na nim markę. Podobna sytuacja ma się, jeśli chodzi o teczki reklamowe. W obu przypadkach są to akcesoria będące stałym elementem każdej biznesowej rzeczywistości. To jednak też ważne jest w kontekście użycia ich w swoim biurze czy siedzibie firmy jako całości – każda osoba która mniej lub bardziej przypadkowo znajdzie się na tym obszarze trafi wzrokiem na czysty dowód profesjonalizmu pod postacią takiego akcesorium z odpowiednim logo, a to już wielki krok do tego, by kojarzyła markę po każdym takim spotkaniu jeszcze bardziej, lepiej, milej. Nic więc dziwnego, ze coraz więcej firm przeznacza coraz większy budżet na tego rodzaju promocję i działania. Jeśli jeszcze nie zacząłeś – powinieneś!