Jaką metodę znakowania wybrać aby nadruki reklamowe były trwałe? Porównanie technik
W firmie OpenGift oferujemy, aż 12 metod znakowania. Przy takim wyborze, ciężko zdecydować się na tą odpowiednią - szczególnie dla osób, które po raz pierwszy rozpoczynają przygodę ze znakowaniem. W dzisiejszym artykule poznamy wszystkie metody oraz dowiemy się na jakich gadżetach można je wykorzystać i jakie są ograniczenia.
Metody znakowania
Po kolei pokrótce zapoznamy się z dostępnymi metodami:
Tampodruk - technika, w której gumowy tampon jest używany do drukowania logo na przedmiocie. Dzięki tej technice otrzymujemy ostrzejsze wykończenie i idealne dopasowanie kolorów (PANTONE). Jest to dosyć nietrwała metoda (szczególnie w przypadku kubków – nie można ich myć w zmywarce). Najczęściej znakowane tą metodą są długopisy z logo, pendrive reklamowe i breloki reklamowe.
Sublimacja – metoda druku pełnokolorowych wzorów na twardych powierzchniach lub elementach pokrytych jasną powłoką poliestrową. Liczba kolorów jest nieograniczona – druk w kolorystyce CMYK. Tą metodą znakujemy gadżety reklamowe takie jak: poduszki, podkładki pod myszkę lub kubki.
Naklejka epoksydowa – doming to metoda w której logo jest drukowane na samoprzylepnej etykiecie, a następnie pokryte warstwą sylikonu. Jest to trwałe rozwiązanie i całkowicie bezpieczne dla produktu. Wygląda niestandardowo i bardzo elegancko, dlatego wybierając ją na pewno przyciągniesz uwagę klienta. Znakować nią można np. breloki, pendrive lub rozdzielacze USB.
Druk cyfrowy / UV – wykonywany jest poprzez umieszczenie produktu pod czterokolorową drukarką cyfrową. Można wykonać znakowanie full color. Znakowanie jest trwałe i często polecane do druku worków lub zapalniczek.
Etykieta cyfrowa – to drukowana kolorowa etykieta naklejana na produkt. Naklejka jest odporna na działanie wody. Drukowana jest albo na kolorze zbliżonym do produktu, albo tło może być transparentne. Gadżety firmowe oznakowane tą metodą to najczęściej notesy lub buteleki.
Transfer cyfrowy - metoda znakowania full colorowych wzorów. Niestety konieczne jest wykonanie apli pod nadrukiem (może ona być w kolorze produktu). Metoda przy dużych nadrukach niestety wygląda nieestetycznie. Polecamy ją dla małych grafik. Wykorzystywana do znakowania plecaków lub piórników.
Transfer ceramiczny - wykonywany na kubkach ceramicznych. Logo drukowane jest na kalkach, nanoszone na kubek i wygrzewane w piecu pod wysoką temperaturą. Najtrwalsza metoda znakowania dla kubków. Wykonujemy je w pełnych kolorach od 1-8. Wydruki wykonywane są w palecie zbliżonej do kolorów PANTONE, natomiast ich wybór jest ograniczony. Tą metodą możemy znakować wyłącznie kubki.
Sitodruk – technika którą można znakować różne materiały, natomiast najczęściej stosowany jest na tkaninach np. znakujemy tą metodą koszulki reklamowe. Bardzo trwały, określony w kolorystce PANTONE Solid Coated – do wykonywania tylko w pełnych kolorach (zazwyczaj do 4 – dotyczy to gadżetów). Sitodruk na okrągło wykonywany
jest zazwyczaj na butelkach lub długopisach.
Transfer – metoda pośrednia od sitodruku – logo znakowanie jest na kalkach za pomocą sitodruku (od 1 -8 kolorów), a następnie nanoszone na produkt za pomocą pras przemysłowych.
Tłoczenie – popularna technika znakowania skóry, PU lub tektury. Logo odciskane jest na materiale, co czyni je niezmywalnym. Tłoczenia nie można barwić. Polecamy do znakowania notesów z imitacji skóry, lub dla opasek silikonowych.
Haft – technika do znakowania czapek, tekstyliów czy toreb reklamowych. Haft można wykonać do 8 kolorów. Najczęściej wykorzystywany dla znakowania czapek.
Laser – grawer laserowy może być stosowany do produktów wykonywanych z naturalnych
materiałów takich jak drewno czy metale. Laser jest bardzo trwały. Nie można go barwić – kolor jest zazwyczaj naturalnym kolorem produktu – w większości są to odcienie beżu lub szarości. Polecane dla znakowania długopisów lub pendrive.