Inwestycja w gadżety reklamowe - pomysł, jak zareklamować swoje usługi
Aby wypromować swoją firmę potrzeba czegoś więcej, niż dobrzy pracownicy i świetny produkt lub usługa. Trzeba również mieć pomysł. A z tym bywa różnie. Niektóre marki mogą pochwalić się genialnymi pomysłami reklamowymi i słabą egzekucją, inne wręcz odwrotnie.
Znalezienie złotego środka jest trudne, choć nie niemożliwe. Gdzie w tym wszystkim miejsce na gadżety reklamowe? Wiadomo, w samym centrum, czyli tam, gdzie pomysły na promocję nabierają konkretnych kształtów. Jak zareklamować swoje usługi za pomocą produktów reklamowych? Po które z nich sięgnąć, by mieć pewność, że osiągniesz swój cel?
Kampania czy gadżety reklamowe?
Na początku wyjaśnijmy sobie pewną kwestię. Nie twierdzimy, że gadżety reklamowe to jedyny dobry sposób na reklamowanie swojej marki. Istnieje ich naprawdę wiele, a najlepszy sposób na zaistnienie i zapisanie się w pamięci klientów to nadal korzystanie z różnych środków przekazu.
Jeśli więc, na przykład ze względu na budżet, zastanawiasz się, co będzie najlepsze dla Twojej firmy, musisz zastanowić się przede wszystkim nad tym, do jakiej grupy docelowej kierujesz swoje działania. Jaki efekt chcesz osiągnąć. Prawdą jest, że gadżety reklamowe nie mają tak dużego zasięgu, jak na przykład kampanie w social mediach. Ich zalety znajdują się gdzieś indziej.
Gadżety są personalne, skutecznie budują wizerunek i pozwalają łatwo zjednać sobie klientów, ale również kontrahentów czy własnych pracowników. Jeśli więc chcesz i zasięgów, i doskonałych efektów wizerunkowych, nie wybieraj pomiędzy jednym i drugim. Sprawdzaj różne metody i reklamuj się na wielu frontach.
Jak zareklamować swoje usługi za pomocą gadżetów?
Nie będziemy udawać, że znamy się na wszystkich gałęziach reklamy. Nie, specjalność trzeba mieć jedną. U nas są to gadżety reklamowe. Na nich zjedliśmy zęby i doskonale wiemy, że działają – widzimy to po swoich klientach, którzy wracają do nas zadowoleni z efektów. Będziemy więc mówić o tym, jak zareklamować swoje usługi za pomocą produktów z logo Twojej marki. A metod na to jest naprawdę sporo. Oto kilka pomysłów, które możesz wprowadzić w życie.
Kubki reklamowe – hit czy kit?
O kubkach reklamowych powiedziane zostało już chyba wszystko. To produkty reklamowe, które w swoim portfolio ma większość firm. Nie bez powodu. One po prostu działają! Nawet jeśli niektórzy twierdzą, że czas kubków z logo już się skończył, my wiemy, że jest inaczej. Nadal jest to hit. Jak zareklamować swoje usługi za ich pomocą? Przede wszystkim oryginalnie.
Zapomnij o zwykłym kubku z logo, jeśli naprawdę chcesz zwrócić uwagę na swoją firmę. Takie produkty możesz mieć u siebie w biurze, dla pracowników i gości, by zwiększać świadomość samej marki. Jeśli jednak zależy Ci na reklamowaniu usług, musisz skupić się właśnie na nich. Przykład?
Powiedzmy, że prowadzisz gabinet stomatologiczny. Zwykły kubek, podarowany klientom na przykład w okresie świątecznym, z prostym komunikatem „Czas na przegląd” i zwracającą uwagę grafiką, będzie jasno komunikować, że rzeczywiście nadszedł już moment, by znowu odwiedzić Twój gabinet. A to przecież tylko jeden z przykładów.
Dlaczego siła kubków jest tak wielka? Bo towarzyszą Twoim klientom każdego dnia – podczas śniadania, przerwy w pracy czy wieczornego odpoczynku. To idealny czas na kontakt z marką. Oczywiście z Twoją marką!
Gadżety tematyczne – coś dobrego dla każdej branży
Jak zareklamować swoje usługi wśród klientów oraz potencjalnych klientów? Miejsc na tego typu akcje jest wiele. To mogą być targi branżowe lub konferencja, ale przecież także spotkanie bezpośrednie z klientem czy nawet wysyłka zamówienia. Pytanie brzmi jednak nie tylko gdzie się reklamować, ale przede wszystkim jak. A właściwie – za pomocą jakich gadżetów.
I tu, na białym koniu, niczym rycerze w lśniącej zbroi, wjeżdżają gadżety tematyczne. Takie w sam raz dopasowane do Twojej branży. Przyglądając się katalogowi OpenGift możesz zobaczyć, że tego typu gadżetów jest naprawdę sporo. Coś dla branży medycznej, turystycznej, budowlanej, technologicznej czy kosmetycznej oraz wielu innych. Dlaczego tak ważne jest, by wybierać produkty reklamowe dopasowane do Twojej branży? Masz wtedy pewność, że gadżet jest:
- przydatny,
- spersonalizowany
- i łatwo kojarzy się z marką.
To sprawia, że klient lub potencjalny klient prawdopodobnie będzie z niego korzystać. Zwiększa to szansę na to, iż zapamięta markę, ale również będzie pokazywać logo podczas używania gadżetu. Dodatkowo prezent zadziała psychologicznie, gdyż będzie na tyle spersonalizowany, iż pozwoli klientowi czuć się wyjątkowo. Tak, to sytuacja win-win.
Nowa usługa, nowy gadżet
Jak przekazać klientom informację o tym, że wprowadzasz dla nich nową usługę lub produkty, z których mogą chcieć skorzystać? Szeroko zakrojona kampania powinna uwzględniać zarówno reklamę w mediach, z których korzystają potencjalni klienci, jak i bezpośrednie dotarcie do tych osób, które już w jakimś stopniu znają markę. My wyznajemy zasadę, że nowa usługa w firmie, to świetna okazja, by dodać do portfolio nowy gadżet.
To może być coś prostego, z całą pewnością praktycznego. Coś, z czego klient będzie korzystać, jednocześnie oswajając się z możliwością skorzystania z Twojej nowej usługi. Prowadzisz e-commerce lub sklep stacjonarny z płynnym CBD? Gdy wprowadzasz do oferty susz, możesz zareklamować to… zapalniczkami z odpowiednim napisem.
Masz salon kosmetyczny i decydujesz się na to, by wreszcie rozszerzyć portfolio usług? Podaruj klientkom przydatną przezroczystą kosmetyczkę, na której umieścisz nie tylko swoje logo, ale również nowe usługi, które masz dla nich przygotowane. Wszystko oczywiście w interesującej formie graficznej, którą możesz dopracować z naszymi specjalistami od nadruków. To tylko dwa z wielu pomysłów na reklamę za pomocą gadżetów reklamowych.
Jak zareklamować swoje usługi, korzystając z gadżetów? Na to istnieje całe mnóstwo sposobów. Nie pozostaje więc nic innego, jak rozbudowywać portfolio produktów reklamowych i inwestować w tworzenie wizerunku swojej marki. Jeśli nie masz pewności, jak to zrobić, zawsze możesz zwrócić się do nas po pomoc. Nasi doradcy wiele już widzieli i chętnie podpowiedzą, co będzie dla Ciebie najlepszą opcją.