Gadżety reklamowe na rok 2023 - prognozy trendów i nowości na rynku
W branży gadżetów reklamowych wiele się zmienia. Cały czas zauważamy to chociażby po zamówieniach klientów, ale też trendach zagranicznych. To, co w 2023 roku jest i będzie popularne, z całą pewnością pójdzie z nami dalej – już do roku 2024. Warto przyjrzeć się tym prognozom i dobrze przygotować plany na następne lata. Przyjrzyj się im razem z nami!
Świadomi konsumenci skłaniają do większej pracy nad sobą
Konsumenci są coraz bardziej świadomi tego co i dlaczego kupują. Reklama nie działa już cudów jak kiedyś, a marki muszą się naprawdę napracować, by wzbudzić pozytywne emocje i wpłynąć na odbiorców, zachęcając ich do zakupów. Odbywa się to za pomocą spójnej komunikacji (na przykład w social mediach) czy też influencer marketingu, ale też za sprawą gadżetów reklamowych, które wyglądają już nieco inaczej, niż kiedyś. Choć nadal w portfolio wielu firm znajdziesz długopisy reklamowe, nie wszyscy odbiorcy muszą chcieć je dostawać. Dla niektórych to po prostu kolejny plastik (stąd też w OpenGift znajdziesz wiele długopisów z materiałów naturalnych czy biodegradowalnych). Inni oczekują od marki produktów promocyjnych premium – czegoś, co będzie rzeczywistym podziękowaniem za obecność, nie zaś zapychaczem.
Najważniejsze jest jednak to, by gadżet był użyteczny. To właśnie jego funkcjonalność, praktyczność, skłania odbiorców do zaufania marce. Bo wiedzą, że nie próbujesz tylko się reklamować, a masz dla nich coś, co posiada rzeczywistą wartość. To słowo klucz, które istotne jest zarówno w kontekście gadżetów, jak i komunikacji, produktów online, a właściwie wszystkiego, co robisz dla klienta. Wszystko ma swoją wartość. A im jest ona większa, tym odbiorca lepiej postrzega Twoją markę. Wie bowiem, że masz coś do zaoferowania. Przynajmniej coś więcej, niż piękne słowa i kilka długopisów. Rosnąca świadomość konsumentów determinuje cały rynek gadżetów reklamowych. Zauważamy to po zamówieniach, ale też targach, na których coraz więcej jest nowości i odpowiedzi na najnowsze trendy. Coraz mniej zaś nudy. I temu – z wielką radością – przyklaskujemy. Chcesz wiedzieć, na jakie trendy warto zwrócić szczególną uwagę?
Praca nie tylko z domu, czyli gadżety 2023, które musisz mieć
Pandemia zmieniła naprawdę wiele – nie tylko w naszym postrzeganiu zdrowia, ale i pracy. Wiele osób zaczęło pracę zdalną, a obecnie kontynuuje ją bądź też przeszło na pracę hybrydową. Ale niektóre firmy stawiają na pracę z każdego miejsca na świecie. I to nie tylko w formie workation. Dlatego zaadaptowanie swoich produktów promocyjnych pod pracę z domu (a właściwie zewsząd), to mądre posunięcie. Zadaj sobie pytanie: „jak gadżety reklamowe mogą pomóc moim odbiorcom/klientom w pracy z domu?”. My już to wiemy. Postaw przede wszystkim na dodatkową moc! Ładowarek oczywiście. Bezprzewodowe i przewodowe, indukcyjne, w formie stojaka czy nawet lampki – takich gadżetów mamy mnóstwo. Będą dużo bardziej trafione niż powerbanki czy samochodowe ładowarki, z których korzysta się głównie poza domem. Home office sprawił również, że do łask powróciła…ceramika! Tak, chodzi oczywiście o kubki, które znajdują się w reklamowym portfolio chyba każdej firmy. Kubek ze stali nierdzewnej zostaw dla pracowników biurowych, którzy muszą zaopatrzyć się w ciepłą kawę na drogę. Kubek ceramiczny – z napisem „nie ma to jak w domu” – przygotuj dla tych, którzy urządzili już swój home office.
Self-care. Gadżety 2023 dla ciała i umysłu
Młodzi, wchodzący teraz na rynek pracy, dużo lepiej od swoich poprzedników wiedzą o tym, jak ważne jest zdrowie psychiczne. To sprawia, Twoi potencjalni klienci śmielej mówią o potrzebie odpoczynku, jasnych ramach czasowych pracy, work-life balance czy po prostu konieczności zadbania o siebie. Dlatego gadżety 2023 to w dużej mierze produkty mogące pokazać, że wspierasz, rozumiesz i także dbasz o swoich klientów. Stąd w paczkach prezentowych coraz częstsza obecność świeczek do aromaterapii (również roślinnych), zestawy kosmetyków czy nawet masażery. Popularne w tym roku są także gadżety sportowe – aktywność była nam potrzebna przede wszystkim w pandemii, jednak potrzeba dbania o swoje ciało pozostała z nami na dobre. Dlatego wśród produktów self-care znajdziesz też bidony, plecaki czy torby sportowe. Do grupy gadżetów self-care zaliczyć można również produkty spożywcze, zwłaszcza te, które charakteryzują się pięknym wyglądem i dobrym składem. O ciało dbać można przecież na różne sposoby. Także od środka.
Produkty eco-friendly, czyli gadżety 2023, o których musisz pamiętać
Czy wiesz, że aż 42% osób przestało kupować produkty (korzystać z usług) ze względu na wpływ, jaki miały one na środowisko bądź społeczeństwo? Tak podaje raport Kantar z sierpnia 2021. Dotyczy to zarówno zagranicznych, jak i Polskich konsumentów i z całą pewnością jest informacją, którą warto wziąć sobie do serca. Jeśli Twoja firma nie jest jeszcze proekologiczna, warto o tym pomyśleć. Jednak nic na siłę – odbiorcy przecież mogą posądzić Cię o greenwashing! Gadżety ekologiczne to trend, który zauważalny jest na całym świecie i z całą pewnością również w Twojej firmie pojawił się ten temat. My proponujemy całe mnóstwo eco gadżetów, które możesz dopasować do swojej branży. I nie, to nie tylko notesy z recyklingu. Zobacz nasze gadżety ekologiczne i daj się zaskoczyć. Pamiętaj, że do proekologicznych produktów marketingowych zawsze warto dołożyć…historię. Stwórz interesującą, kreatywną kampanię, w której będziesz posiłkować się właśnie eco gadżetami. Przykład? Działasz w branży FMCG? Do zamówień dokładaj nasiona kwiatów, by zachęcić klientów do uprawiania ogródka i wspierania pszczół. Przecież to właśnie one zaopatrują nas w jedzenie.
To trzy istotne trendy, które – w to wierzymy całym sercem – będą z nami obecne nie tylko w roku 2023, ale też w następnych latach. Bo ekologia, dobrostan i bardziej komfortowa praca to efekt coraz większej świadomości klientów na całym świecie. To, jak odpowiesz na potrzeby swoich klientów, zależy wyłącznie od Ciebie. Pamiętaj jednak, że konkurencja nie śpi!