Jak zaprojektować skuteczne personalizowane gadżety reklamowe?
Wiele marek decyduje się na to, by promować się nie tylko w Internecie - gdzie jest to tanie i teoretycznie proste - ale również poprzez materiały reklamowe. Ten sposób, bardziej tradycyjny, z czasem ewoluował i pozwolił firmom na pokazanie siebie. Z pazurem bądź klasą, z uśmiechem lub na poważnie. Zawsze w sposób, który zgadza się z wizją i misją. Tylko... jak to zrobić? Wszystko, jak zwykle, zaczyna się od dobrego projektu.
Personalizowane gadżety dla Twojej grupy odbiorców
Gadżety reklamowe niejedno mają imię. Za to je właśnie kochamy. Pozwalają wielu markom z przeróżnych branż stworzyć coś wyjątkowego dla swoich klientów, wspólników czy pracowników. Zanim jednak zaczniesz projektować, wymyślać hasła czy nawet kampanie reklamowe wokół gadżetu, pomyśl... co to ma być. Bo chociaż może Ci się wydawać, że o grupie docelowej wiesz wszystko, często jest inaczej. Nie myślimy o tym, czego potrzebują. Podświadomie projektujemy na nich własne potrzeby. Dlatego zadaj sobie te pytania:
- Kim jest mój odbiorca?
- W jaki sposób mogę mu pomóc (za pomocą gadżetu)?
- Jaki gadżet dobrze reprezentuje markę, jej wizję?
- Czy produkt, który wybieram, będzie użytkowany?
- Jak umieścić na nim logo? A może coś więcej, niż logo?
Niektóre z nich możesz zadać nam - chętnie podpowiemy, co może być odpowiednie dla Twojej marki. Do tych pytań dochodzi jeszcze kwestia ceny, jaką chcesz zapłacić. Czy wybierasz gadżety tańsze, czy to produkt premium (w zależności od okazji)? Czy zależy Ci na dużych ilościach, a może na jakości? Zanim zaczniesz projektować, musisz zastanowić się nad naprawdę wieloma kwestiami.
Dlaczego warto wybrać personalizowane gadżety?
Personalizacja często kojarzy się z drukowaniem imion na koszulkach czy kubkach. Tak, to jedno spojrzenie na ten temat. Innym jest po prostu tworzenie takich projektów graficznych, które zapadają w pamięć i umożliwiają odbiorcy szybkie przywołanie w pamięci Twojej marki. To jedna z zalet. A inne?
- Personalizowane gadżety reklamowe przyciągają uwagę. Kiedy wszyscy mają długopisy z logo, Ty możesz mieć kolorowe skarpetki czy ręczniki z fantastycznym nadrukiem.
- Taki prezent się zapamiętuje i... korzysta z niego. A to automatycznie zwiększa Twoją widoczność. Nie musimy chyba wspominać, że noszony/używany gadżet lepiej reklamuje Twoją markę, prawda?
- Dobrze zaprojektowany gadżet może wesprzeć kampanię promocyjną i sprawić, że osiągnie ona większy sukces. Tu warto pamiętać, że personalizowanie oznacza też umieszczanie haseł i cytatów, które są tożsame z wizerunkiem marki.
Jeśli wiesz już, jaki gadżet wybrać, jaki budżet na niego przeznaczyć i dla kogo ma on być przygotowany, czas zająć się projektem. Tu wkraczamy my, cali na biało. I pomagamy na każdym etapie, by ułatwić Ci zadanie.
Duża czy mała grafika?
Masz już wybrany gadżet? W takim razie pomyśl, jak powinna wyglądać na nim grafika. Czy chcesz (i możesz) postawić na duże logo, a może lepiej skupić się na dodatkowym elemencie graficznym, na przykład związanym z konkretną kampanią? Spójrz na przykład na kominy i bandany, które mamy w swojej hurtowni. Możesz nadać im dowolnego charakteru, tworząc interesującą grafikę reklamową i dodając tylko niewielkie, choć nadal widoczne logo. Z drugiej strony - breloczki, długopisy czy inne drobne gadżety - aż proszą się o niewielki projekt, w którym to logo lub wręcz tylko sygnet jest widoczny. W przypadku gadżetów premium zwykle zalecamy wybierać stonowaną elegancję, niż duże, robiące wrażenie grafiki. Tam logo może tylko sygnalizować, od kogo pochodzi prezent. Pamiętaj też, że grafika, którą mamy nanieść na gadżet reklamowy, powinna być dostosowana do metody nadruku. A o tym poniżej.
Znakowanie gadżetów, czyli to, co robimy najlepiej
Masz swój gadżet. Wiesz, jaką grafikę na nim umieścić. Czas wybrać metodę znakowania. Jest ich naprawdę sporo i nie każda sprawdzi się we wszystkich sytuacjach. Wspomnimy tu o kilku najważniejszych metodach.
- Tampodruk - to metoda, która pozwala na naniesienie druku na większości powierzchni. Dlatego jest jedną z najczęściej wybieranych. Plastik, drewno, tworzywo, metal - z jakiegokolwiek materiału wyprodukowano wybrany przez Ciebie gadżet, tampodruk sobie z nim poradzi. Świetnie sprawdza się przy długopisach, choć tampodruku używaliśmy też do znakowania... pomadek. Co istotne, jest to opłacalna dla niskich i wysokich nakładów metoda. Możesz więc wybrać mniej gadżetów i spokojnie je oznakować bez straty dla Ciebie. Grafika musi być przygotowana jako plik wektorowy!
- Sublimacja - gdy zależy Ci na trwałości i druku z przejściami tonalnymi, a zatem na fantastycznym, widocznym nadruku, to metoda dla Ciebie. Pamiętaj jednak, że sublimacja pozwala jedynie na zadrukowanie zewnętrznych powierzchni. Sprawdzi się na przykład na kubkach, smyczach czy torbach. Tu do działania potrzebujemy pliku o wysokiej rozdzielczości, co najmniej 300 dpi.
- Sitodruk - jeśli oczekujesz jasnego przekazu, trwałości i dobrej ceny, możesz postawić na sitodruk. To metoda, która sprawdzi się przy znakowaniu powierzchni plastikowych. Efekt jest odporny na działanie czynników zewnętrznych, dlatego polecamy sitodruk zwłaszcza przy gadżetach na zewnątrz. Pamiętaj, że tu nie uzyskasz przejść tonalnych. Nadruk będzie prosty, najczęściej jednokolorowy, choć można osiągnąć tą metodą również ciekawe nadruki wielokolorowe. Potrzebujemy do niego pliku wektorowego.
- Naklejka epoksydowa - metoda idealna do mniejszych gadżetów, w których liczy się full color! Wydruk jest trwały, odporny na wodę, a metoda zapewnia efekt wypukłości. Najczęściej robimy za jej pomocą promocyjne breloczki i pendrive'y.
To oczywiście nie wszystko. Metod jest wiele, co zwiększa możliwości, ale też utrudnia wybór. Dlatego najlepiej zapytaj naszych pracowników o pomoc. Oni chętnie Ci doradzą.
Projektowanie skutecznych gadżetów reklamowych, personalizowanych, tworzonych z myślą o kliencie, a nie zapychaniu portfolio, to naprawdę masa roboty! Nie każdy jest na nią przygotowany. Przemyśl dobrze swoją strategię i przejrzyj naszą stronę, by wybrać gadżet, który najlepiej odda charakter Twojej marki. A później... pomożemy.