Sztuka odpowiedzialnego marketingu. Jak wykorzystywać gadżety eko w kampaniach marketingowych?
Eko gadżety firmowe są rewelacyjnym sposobem na promowanie idei zero waste. Rosnące problemy ze zmianami klimatycznymi i zanieczyszczeniem środowiska przełożyły się nie tylko na zmianę stylu życia ludzi na bardziej ekologiczny, lecz także pociągnęły za sobą metamorfozę rynku reklamowego. Ekologiczne gadżety to nowa, odpowiedzialna strategia marketingowa stosowana przez rosnącą liczbę firm.
Trendy ekologiczne a gadżety reklamowe
Rynek reklamowy przechodzi obecnie duże zmiany. Stosowane dotąd upominki są zastępowane ekologicznymi alternatywami. W ten sposób firmy pokazują swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Klienci wolą wspierać marki, które mają podobne wartości do ich. Przedsiębiorstwa, które wykazują postawy proekologiczne i angażują się w ochronę środowiska, mogą liczyć na zwiększenie lojalności ze strony klientów.
Jakie eko gadżety są używane przez firmy? Marki decydują się na prowadzenie kampanii reklamowych, w których pierwsze skrzypce grają upominki tworzone z materiałów naturalnych lub pozyskanych z recyklingu. Mowa tutaj przede wszystkim o gadżetach z bambusa, drewna, korka czy bawełny. Gadżety eko mają ponadto być funkcjonalne, nadawać się do wielokrotnego wykorzystania i ponownego przetworzenia.
Przykłady eko gadżetów reklamowych
Na rynku pojawia się coraz więcej gadżetów reklamowych w wersji eko. Duży wybór niebanalnych produktów oferuje OpenGift.pl. Rosnącą popularnością cieszą się przede wszystkim przedmioty codziennego użytku, takie jak torby bawełniane, długopisy drewniane, bambusowe ładowarki bezprzewodowe, korkowe głośniki bezprzewodowe czy stalowe/bambusowe termosy.
Praktyczne eko gadżety z logo firmy są najlepszą reklamą. Używane na co dzień wędrują wraz z klientem w różne miejsca i środowiska. Estetyczne gadżety zwracają na siebie uwagę, dzięki temu logo marki mimowolnie wpada w oko nowym, potencjalnym odbiorcom usług. Można więc powiedzieć, że eko gadżety dla firm są sprytnym sposobem na zdobycie nowych grup klientów.
Eko gadżety w praktyce – jak można je wykorzystać w kampaniach reklamowych?
Eko gadżety mają w sobie duży potencjał reklamowy. Aby jednak zwiększyć powodzenie danej kampanii, trzeba ją odpowiednio zaplanować i przygotować. Bardzo ważne jest: ustalenie jej celu, dobór pasujących upominków do grupy docelowej oraz wybranie kanału promocji (najlepiej kilku).
Konferencje, targi, imprezy
Ekologiczne gadżety firmowe znakomicie sprawdzają się jako upominki na wszelkiego rodzaju branżowych wydarzeniach masowych. Podczas konferencji, targów czy innych imprez tego typu, warto postawić na drobne, ale efektowne prezenty, m.in. na: torby bawełniane, drewniane długopisy, opaski i smycze z nasionami czy bambusowe breloki. Świetnym pomysłem są także zestawy do uprawy roślin, które angażują klientów i są najlepszym dowodem na to, że dana firma wspiera ekologiczne ruchy.
Upominki dla pracowników i stałych klientów
Eko gadżety są także bardzo dobrym rozwiązaniem, jeśli chodzi o podarunki dla stałych klientów (np. z okazji kolejnej rocznicy współpracy) i pracowników (np. na święta czy jubileusz firmy). W tym przypadku warto postawić na spersonalizowane i nieco ciekawsze upominki, takie jak akcesoria kuchenne (bambusowa waga kuchenna, deska z nożem do serów w eko wydaniu czy kubki z drewna dębowego), akcesoria elektroniczne (bezprzewodowe głośniki i ładowarki w drewnianej/ bambusowej oprawie, słuchawki w etui z bambusa), akcesoria kosmetyczne (bawełniana kosmetyczna, wegański zestaw kosmetyczny).
Konkursy internetowe, programy lojalnościowe
Tylko wielotorowe podejście do strategii marketingowej może przynieść duże korzyści. Dlatego świetnym pomysłem na rozreklamowanie marki są konkursy, w których nagrodą są ekologiczne gadżety, np. zestawy do rysowania z recyklingu, ekologiczne dodatki do domu, takie jak bambusowy zegar wodny czy zegary piaskowe albo drewniane gry zręcznościowe. Podobne upominki można wręczać klientom w ramach uczestnictwa w programie lojalnościowym, np. z okazji bycia zaangażowanym klientem firmy przez rok.