Jak powstaje nadruk na długopisach reklamowych?
Długopisy z nadrukiem to prawdziwa klasyka wśród upominków marketingowych. Gadżety te cieszą się ogromną popularnością. Wykorzystywane są zarówno podczas targów, eventów firmowych, jak i jako dodatek do prezentów dla klientów biznesowych, indywidualnych czy pracowników. Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak powstaje nadruk na długopisach? Dowiedz się, w jaki sposób znakuje się takie gadżety.
Nadruk na długopisie – ważny element reklamy
Długopis jest praktycznym gadżetem, ale sam w sobie nie stanowi żadnej wartości marketingowej. Nie wystarczy, że zamówisz w hurtowni kilkaset długopisów i rozdasz je na evencie firmowym. Aby długopisy stały się skutecznym nośnikiem reklamy, musisz zadbać o estetyczne i precyzyjne znakowanie. Dopiero po umieszczeniu nazwy i logo Twojej firmy długopisy będą jej wizytówką.
Chcesz zamówić długopisy z logo, ale nie masz pojęcia, na jaką metodę się zdecydować, aby nadruk był czytelny, wyraźny i przede wszystkim precyzyjny i trwały? Przedstawiamy najczęściej stosowane techniki tworzenia nadruków na długopisie!
Długopisy z własnym nadrukiem – jak powstają?
Nowoczesne technologie umożliwiają tworzenie estetycznego i trwałego znakowania gadżetów marketingowych. Obecnie firmy dysponują maszynami do nadruków na długopisach, które pozwalają na wykonanie w krótkim czasie różnorodnych znakowań. Dowiedz się, na czym polegają i czym się różnią.
Tampodruk
Pierwszym sposobem znakowania długopisów jest tampodruk, należący do technik druku pośredniego. Ma on szerokie zastosowanie, ponieważ umożliwia tworzenie trwałych i estetycznych nadruków na zróżnicowanych powierzchniach, np. na przedmiotach o nieregularnych kształtach. Ta technika nie zna ograniczeń. Znakuje się nią długopisy, torby, pamięci USB i wiele innych gadżetów. Pewnie zastanawiasz się, skąd nazwa tej techniki. Otóż pochodzi ona od tampona – stempla, który nasącza się farbą i odbija nadruk na wybranej powierzchni.
Sitodruk
Sitodruk, tak samo jak tampodruk, wykorzystywany jest najczęściej do znakowania długopisów plastikowych. W metodzie sitodruku nadruk aplikowany jest na powierzchnię za pomocą specjalnej siatki z emulsją, którą poddano wcześniej działaniu światła UV. W efekcie nadruk jest wtłaczany w przedmiot, co sprawia, że jest bardzo trwały. Sitodruk sprawdza się zarówno w projektach jedno-, jak i wielokolorowych (bez gradientów). Warto dodać, że metoda ta daje znakomite efekty na zaokrąglonych powierzchniach.
Druk cyfrowy
W przypadku metody druku cyfrowego nadruk nanoszony jest bezpośrednio na produkt. Stawiając na ten sposób, możesz liczyć na efekt bardzo dokładnego odwzorowania projektu, niezależnie od tego, ile kolorów w nim wykorzystano. Nadruk cechuje się wysokim nasyceniem barw i pozwala na wykorzystanie przejść tonalnych. Nadruk jest ponadto delikatnie wyczuwalny w dotyku. Metodę tę wykorzystuje się, m.in. do znakowania długopisów metalowych.
Grawer laserowy
Grawer laserowy to zdecydowanie jedna z najbardziej szlachetnych i klasycznych metod znakowania gadżetów reklamowych. Ma szerokie zastosowanie, ponieważ sprawdza się zarówno na szkle, drewnie, tworzywach sztucznych, kartonie, skórze, jak i metalu. Zazwyczaj właśnie graweruje się długopisy metalowe. Do grawerowania używany jest specjalny laser, który wypala projekt na powierzchni wybranego przedmiotu.
Grawerowanie zapewnia stuprocentową trwałość – zaliczane jest do jednych z najtrwalszych metod znakowania. Jego zaletą jest również wysoka precyzja, laser jest w stanie odwzorować najdrobniejsze detale projektu, tworząc eleganckie i efektowne nadruki. Jego wadą jest jedynie możliwość drukowania wyłącznie w jednym kolorze bez gradientów.
Przekonaj się, jak wyglądają poszczególne rodzaje znakowania gadżetów reklamowych w rzeczywistości! Zapraszamy do zapoznania się z długopisami z nadrukiem na zamówienie dostępnymi w OpenGift.pl! Pamiętaj, że istotne znaczenie ma nie tylko wybór odpowiedniej metody znakowania, ale również samego długopisu: kształtu, koloru i materiału wykonania.