TOP 1 w Polsce OpenGift.pl TOP 1 w Polsce:  15 tys. gadżetów, 19 lat doświadczenia, 2 tys ocen w Google (średnia >4,9),  100 tys klientów B2B
Zaufali nam Kariera
+48 605 20 30 20 | Pon-Pt 8:00 - 16:00 | Kontakt
+48 605 20 30 20 | Pon-Pt 8:00 - 16:00
Cofnij Cofnij
powrót
Cofnij
Gadżety Gadżety
Menu
Eko
Eko
Dom
Dom
Biuro
Biuro
Premium
Premium
Gry i zabawki
Gry i zabawki
Odzież i akcesoria
Odzież i akcesoria
Sport i wypoczynek
Sport i wypoczynek
Targi i eventy
Targi i eventy
Elektronika
Elektronika
Torby i plecaki
Torby i plecaki
Upominki firmowe
Upominki firmowe
Cofnij
Dom Dom
Menu
Cofnij
Gadżety świąteczne Gadżety świąteczne
Menu
Czy istnieje GADŻET IDEALNY, który wzbudzi EMOCJE u Twoich klientów? [Gadżetowi Eksperci]

Czy istnieje GADŻET IDEALNY, który wzbudzi EMOCJE u Twoich klientów? [Gadżetowi Eksperci]

Co znajdziesz w tym artykule

     

    Paweł Frieske
    Piotr Kalewski

    Transkrypcja

    PK: Cześć! Witamy Was na kanale Gadżetowi eksperci, a przed wami Paweł Frieske i Piotr Kalewski. A w dzisiejszym odcinku podejmiemy temat gadżetów idealnych dla Twojej branży.

    PF: Jeśli smycz, brelok czy kubek trącą myszką i wydają się passe, to zapraszamy do obejrzenia tego odcinka.

    PK: Zapraszamy! Paweł. Są takie sytuacje, w których gdy dla naszego klienta zbliża się jakieś bardzo ważne wydarzenie, na przykład jubileusz, to on zgłasza się do nas z prośbą o gadżet idealny. No jak ugryźć ten temat? Jak do niego podejść, skoro doskonale wiemy, że słowo idealny dla każdego będzie znaczyło coś innego?

    PF: To jest bardzo dobre pytanie, ponieważ często klienci przychodzą z takim problemem, że muszą mieć gadżet idealny. Natomiast pytanie co oznacza gadżet idealny dla każdego? To może być coś innego. Dla mnie osobiście ważne, żeby gadżet był skuteczny, żeby budził takie emocje, jakie chcielibyśmy, aby przy jego wręczaniu czy korzystaniu oddziaływały na odbiorcę. Także słowo idealne dla mnie jest zbyt pojemne.

    PK: No to w takim razie zamiennie moglibyśmy użyć tutaj słowa, że byłby to gadżet wow. Skoro ma budzić emocje, to ja właśnie w tym bym postrzegał rozwiązania. No i przede wszystkim też jakości. I to jakość, którą widzę albo w wersji funkcjonalności, albo jego designu, albo czegoś nietuzinkowego, co mnie pozytywnie zaskoczy. O tym dość dużo rozmawialiśmy w naszym pierwszym odcinku przy programach lojalnościowych. Jeżeli ominęliście ten odcinek i nie słyszeliście o jakościowych gadżetach w programach lojalnościowych, to.

    PF: One są.

    PK: Tam, tam są tam. Koniecznie nadróbcie ten odcinek. No i zasubskrybujcie ten kanał, żeby nic już od tej pory Was nie ominęło. Czyli jeżeli już określiliśmy, że dla każdego idealny gadżet znaczy coś innego, to teraz musimy odpowiedzieć sobie na całą serię pytań, które przybliżą nas do tego, co znaczy gadżet idealny dla naszego konkretnego klienta, który przyszedł ze swoim problemem.

    PF: Tak, zgadza się. W dzisiejszym odcinku przygotowaliśmy dla Was 6 fundamentalnych pytań, które przybliżą Was do wyboru gadżetu idealnego. Zaczynamy od punktu pierwszego.

    PK: Szykujecie notesy, długopisy albo odpalacie notatnik? Oczywiście zawsze możecie wrócić do tego filmu, natomiast to będą bardzo dobre pro tipy.

    PF: Zaczynamy. Po pierwsze kto jest Twoim targetem, czyli jaka jest płeć odbiorcy? Jaki jest wiek odbiorcy? Gdzie pracuje Twój odbiorca? Czy on ma własną działalność, czy pracuje na etacie? To są takie fundamentalne pytania, które definiują, jak powinien wyglądać ten gadżet.

    PK: Kiedy o tym wspominasz, to ja mam na myśli, że jeśli pochyliłem się już nad swoją strategią marketingową i mam stworzone bajery, persony czy w ogóle persony, no to już troszeczkę mam to pole zagospodarowane. Tutaj chyba warto jeszcze zwrócić uwagę na różnice międzypokoleniowe, czyli chwycić i poczytać o trendach pomiędzy pokoleniem Y a Z. No bo wiadomo, że inny tryb życia, inne wybory ideologiczne mogą też mocno różnicować te gadżety.

    PF: Zgadza się. Punktem drugim, który na który musimy odpowiedzieć, to jest kwestia związana z zainteresowaniami. Jeżeli nasi odbiorcy wolą spędzać czas aktywnie albo wolą przesiadywać w bibliotece, to my to musimy wiedzieć, żeby dobrze dopasować dla nich gadżety reklamowe.

    PK: No ale tutaj, tak jak w poprzednich odcinkach, przydałoby się dobre badanie potrzeb. Często nie mamy na to czasu, bo event jubileuszowy jest na przykład za trzy tygodnie. A dzisiaj dzwoni specjalista do spraw marketingu, że potrzebuje te gadżety najlepiej na przyszły tydzień i już nie mamy na to czasu. Czy mamy tutaj jakieś rozwiązanie i.

    PF: Najlepiej, żeby było idealne?

    PK: Najlepiej, żeby było idealne.

    PF: No niestety nie ma. Nie ma możliwości, żeby to pogodzić. Jeżeli chcemy mieć gadżet, który najlepiej odpowiada naszej grupie odbiorców, to musimy na to poświęcić czas i nie warto tego wykonywać w pełnym pośpiechu. Nie śmiej mi się. No gościu. 3. Jaki jest cel Twojej kampanii reklamowej? Czy Ty Piotrze chcesz zlokalizować klientów? Czy Ty chcesz zwiększyć sprzedaż? A może też chcesz zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki? Na podstawie tego, co wspominałeś na kanwie tego przykładu odnośnie tego jubileuszu firmowego, jaki jaki cel byś wybrał?

    PK: No to jest ciekawe pytanie, bo tutaj moglibyśmy zagospodarować różne cele. Z jednej strony wizerunkowy, czyli pokazanie swoich muskułów, że to jest 30 lat naszego doświadczenia w branży i to może być gadżet, który będzie nawiązywał do tradycji, jeżeli to są nasi pracownicy, ale możemy tutaj mieć jakiś gadżet na wejściu na to wydarzenie, który będzie podkreślał naszą relację i obopólną współpracę. A może pójdziemy w zupełnie innym kierunku i będzie to gadżet, który będzie nawiązywał do kampanii CSR owej, która odbywała się w czasie np. Roku jubileuszu, Więc możliwości jest tutaj dużo, gdzie możemy pokazać wizerunek albo konkretną ideę.

    PF: 4. Jakie jest Twoje przesłanie, Czyli co ma poczuć odbiorca, kiedy otrzymuje od Ciebie taki gadżet reklamowy? Czy Ty chcesz zareklamować bardziej swoją, swój produkt czy usługę, czy całą firmę? Czy on ma poczuć coś związanego z chwilową akcją, czy coś, co jest przesłaniem całej Twojej firmy?

    PK: To mocno koresponduje na przykład ze spotkaniami dla mediów. Branche mediowe. Kiedy przy okazji jakiegoś wydarzenia chciałbyś zakomunikować coś dla mediów. Oni dostają taki pakiecik gadżetów i zwykle ten gadżet mocno jest związany albo z produktem, który jest na tapecie, albo z samym tym wydarzeniem. Czyli poza notką prasową na pendrivie znajduje się tam coś więcej, co przyciągnęło, że dany dziennikarz chciał wpaść na ten event?

    PF: No tak. A im cenniejsza ta nagroda, tym wiadomo jest większa szansa na to, że on się zjawi. Także to warto. Warto właśnie w kontekście tego celu mieć to zawsze na uwadze, że im cenniejszy, bardziej drogocenne gadżet reklamowy, tym szansa na uzyskanie tego celu jest większa.

    PK: I myślę, że tak samo, kiedy przyjdzie do Ciebie gość na spotkanie i po udanych rozmowach biznesowych zakończysz je miłym piórem, na przykład z grawerem zupełnie przypadkowo. A na grawer będzie podziękowanie za współpracę czy życzenia dobrej współpracy. To będzie również odebrane, poczytane jako dobry gest.

    PF: Po piąte, czyli budżet, jaki jesteś w stanie przeznaczyć na gadżety reklamowe. Ponieważ nietrudno wejść w projekt gadżetów reklamowych, ale nie zabezpieczyć sobie odpowiedniego budżetu, bowiem może się tak zdarzyć, że zaczniesz zamawiać gadżety, ale nie starczy Ci ich na dokończenie i nie wszyscy Twoi odbiorcy, którzy mieli otrzymać je, otrzymają tak samo. Kolejna kwestia to tego, żeby dobrze wyważyć wartość tego gadżetu, ponieważ może się okazać, że jest zbyt tani i Twój odbiorca jako klient czy partner premium poczuje się urażony. Urażone.

    PK: To jest w ogóle bardzo ciekawe. Mam dwie myśli. Pierwsza myśl jest taka, że biorąc już wybierając gadżety i będąc zdecydowanym, trzeba wziąć jeszcze poprawkę na różnicę ceny, kiedy będzie on personalizowany. Bo często, szczególnie w przypadku gadżetów premium, koszt wykonania personalizacji bywa bardzo, bardzo wysoki, żeby nie powiedzieć, że może mieć wartość taką jak sam gadżet.

    PF: To wszystko zależy od techniki znakowania, na którą się zdecydujemy i też od nakładu. Więc to to są sprawy, sprawy zależne. Natomiast na pewno warto zwrócić uwagę, że przy tych gadżetach bardzo tanich, czyli na przykład do 5 złotych, to tam ten koszt znakowania często przewyższa koszt gadżetu. Jeżeli mówimy o małych nakładach typu 20 sztuk.

    PK: Ja raczej myślałem o bardzo niskich nakładach, bardzo prestiżowych gadżetów, gdzie wartość gadżetu jest bardzo wysoka. Ale teraz wymyślamy sobie jeszcze, że chcielibyśmy mieć złoty złoty nadruk, do tego złotą wstęgę. Do tego jeszcze własny kształt kartonika. I nagle okazuje się, że to wszystko, co jest dookoła tego gadżetu, wygląda oczywiście fancy jako gadżet, ale wartość jego jest bardzo, bardzo wysoka. A często nie zdajemy sobie z tego sprawy, że to również będzie kosztować.

    PF: I tak jak mówisz Piotrze, pewne gadżety i ich znakowania kosztują krocie. Natomiast można podejść do tego kreatywnie i wpisując się tak naprawdę w trendy, które mamy obecnie na rynku, czyli takim najpowszechniejszym, jest tryb eko sprezentować komuś coś za niewiele złotych z drobną personalizacją, co zaspokoi tą potrzebę.

    PK: I to wpisuje nam się podwójnie w trendy, bo z jednej strony mamy zrównoważony rozwój, czyli ekologię, ale z drugiej strony minimalizm. Doskonale wiemy, że szczególnie osoby na wyższych stanowiskach nie przywiązują wagi do wielu drobnych gadżetów, ale do takich, które są zaprojektowane z myślą o nich. I tutaj ta personalizacja, o której mówiłem przed chwilą, może odegrać bardzo dużą rolę.

    PF: Zgadza się. I to ten temat w ogóle całego eko gadżetów jest tak duży i pojemny, że wydaje mi się, że powinniśmy go rozwinąć w całym nowym odcinku. Więc jeżeli chcielibyście posłuchać odcinka, w którym mówimy szerzej o gadżetach ekologicznych i jaki w ogóle występuje w nich podział, co jest eko, a co nie jest eko, to dajcie znać w komentarzach, czy chcielibyście taki odcinek, a my go zrealizujemy z Piotrem.

    PK: A tymczasem my zrealizujemy, zrealizujemy. Tymczasem ja chętnie poznam, co jest szóstym, fundamentalnym pytaniem.

    PF: No to po szóste. Takim ostatnim pytaniem, na którym musimy sobie, na które powinniśmy sobie odpowiedzieć, to jaki mamy czas trwania naszej kampanii i jak długo chcemy, żeby ona trwała? Czy jest to jednorazowa akcja wręczenia tylko jednego giftu? Czy chcielibyśmy pójść w tak zwaną serię? Czyli w jakiś sposób, tak jak roślina podlewa się wodą, tak my chcielibyśmy podlewać naszego klienta odpowiednimi gadżetami. I tutaj mam taki pomysł, że jeżeli chcielibyście też usłyszeć Odcinka o nie tylko gadżetach ekologicznych, ale o tworzeniu sekwencji gadżetów reklamowych w biznesie, to zostawcie komentarz również na dole.

    PK: To co mówisz kojarzy mi się typowo z lejkiem sprzedażowym. Moglibyśmy ustawić taki lejek gadżetowy, gdzie na różnych etapach współpracy i relacji biznesowej mamy przygotowane różne pakiety gadżetów. Troszeczkę na ten temat rozmawialiśmy w odcinku trzecim, gdzie mówiliśmy o wpływie gadżetów na relacje biznesowe. Jeżeli nie widzieliście tego odcinka, to oczywiście zapraszamy do niego i tam troszkę więcej na ten temat. Odpowiedzi na te sześć pytań mocno przybliżają nas do stworzenia takiego gadżetu idealnego. Ale mi jeszcze chodzi po głowie takie pytanie czy w ogóle warto sobie zadawać trud do tego, żeby tą mapować? I co warto wziąć pod uwagę odpowiadając sobie na to pytanie, czy warto taki trud sobie zadać?

    PF: Jasne. W moim odczuciu warto na początku zdać sobie sprawę z tego, czy my chcielibyśmy otrzymać gadżet, który chcemy dać komuś. No bo nietrudno coś wydać w cudzysłowiu, bezmyślnie, ale jednak warto pomyśleć o tym, o tych emocjach i o tym odczuciu, które będzie miał klient, jak będzie doświadczał tego, tego gadżetu. Co on wtedy pomyśli, jaka, jaka emocja się w nim wzbudzi? Także to jest to jest na pewno pierwszy taki, czyli wchodzimy.

    PK: W buty klienta, wchodzimy w buty i myślimy sobie patrząc na ten gadżet hej, ja chciałbym to dostać. To jest fajne.

    PF: Pod warunkiem, że mamy też takie rzeczy, które nas łączą z tym klientem, że wiemy czym on się interesuje, jakim jest wieku i tak dalej, i tak dalej, i tak dalej, że jakby potrafimy odczuć tą jego sytuację, to na pewno.

    PK: Ale to chyba właśnie po to było to 6 pytań, żeby nie zatrzymać się tylko na tym, nie? No bo mimo, że coś się bardzo podoba, ale zupełnie jestem innym człowiekiem niż Ty i dla Ciebie to może być Ej, odkleił się? W ogóle co to jest za gadżet?

    PF: Kolejną rzeczą może być to, żeby nie przepalać budżetu, bo no nietrudno, nietrudno, Niełatwo tak naprawdę wydać majątek na coś, co będzie totalnie bezużyteczne. Albo się nie sprawdzi komuś, albo on to w ogóle nie użyje tego ani razu. No to sens tego jest totalnie bez sensu. Czyli przepalimy kasę. Kolejną taką rzeczą, która mi chodzi po głowie jeszcze, jeszcze.

    PK: Jeszcze zatrzymał się przy tym I jeszcze odwróciłbym ten model. Wydać bardzo dużo budżetu na gadżet, który nie będzie wyglądał, że tyle kosztuje i może zostać potraktowany, że ktoś nie wie jaki był jego realny koszt.

    PF: I.

    PK: Potraktować go jakby no, że coś dostałem i nie być świadomym wartości takiego gadżetu.

    PF: Jasne. No bo teraz gadżety reklamowe w dzisiejszym świecie też są z marek premium. Tak, możemy mieć na przykład gadżety reklamowe. Ale marki na przykład boss, który kojarzy się nam ze świata, powiedzmy mody i obrandować to swoim logotypem. Nie jest to tanie, ale na pewno odbiorca dostrzegnie tą wartość tego prezentu. To co jeszcze mi chodziło po głowie to zwrot z inwestycji. No bo jeżeli już zainwestujemy te środki nasze ciężko wypracowane, to chcielibyśmy jednak oczekiwać jakiegoś zwrotu z tej inwestycji. No więc jeżeli nie odpowiemy sobie na takie pytania, no to to tak, że tak powiem, jak w marketingu de facto marketing każdą kwotę przyjmie i pewnie znasz to nie w sensie doświadczyłeś tego nie raz.

    PK: Dokładnie tak.

    PF: Jest duża chłonność tego medium.

    PK: To ile wrzucisz, tyle przyjmie. To nie jest tak, że nagle powie ci nie, nie, Paweł, starczy, Nie dopalaj już bardziej tej kampanii, tak?

    PF: Albo alert od Google'a czy Facebooka. Nie, nie, nie chcemy już więcej. Tak. Więc jeszcze wracając do naszych filarów, to bym jeszcze zahaczył o temat związany z tym, jak często chcemy przypominać się klientowi. No bo jeżeli damy mu coś, co on używa w życiu prywatnym i jest z tego zadowolony i jest w stanie się tym też pochwalić na np. Social mediach, to w tym momencie tworzymy sobie z takiego ambasadora.

    PK: Mi przyszło do głowy jeszcze dwie rzeczy, które warto wziąć pod uwagę. Pierwszą rzeczą to są oczekiwania. Czasem mamy takie oczekiwanie, że jest to duży brand, duża marka, no to powinniśmy otrzymać od nich wartościowy gadżet. I kiedy ten gadżet jest poniżej wartości naszej oczekiwanej, buduje pewien dysonans, na przykład zaufania do tej danej marki. To jest jedna myśl, która się pojawia, a druga całkowicie odwrotna, Kiedy mamy bardzo rozpoznawalne marki, które mają już swój miecz. To mieczem już nie tylko jest odzież, ale właśnie konkretne gadżety, konkretnie obrandowane, wchodzą w takie sety meczowe i otrzymywanie takiego merchu jakiejś marki, która niekoniecznie jest znana ze strefy premium, ale jest rozpoznawalna, może być samo w sobie już bardzo atrakcyjnym gadżetem. Może nie idealnym, ale na pewno, nad którym warto się zastanowić.

    PF: Super Piotrze, to w takim razie myślę, że możemy podsumować nasz dzisiejszy odcinek. Jeżeli te sześć pytań, które które wymieniliśmy. Przybliżają Was do do wyboru takiego gadżetu idealnego czy do znalezienia w ogóle takiego gadżetu idealnego? No to w tym momencie macie pracę odrobioną. Natomiast jeżeli robicie to pierwszy raz i te rzeczy, o których mówiliśmy, są dla was cały czas mało zrozumiałe, to warto skorzystać z ekspertów, z doradców, którzy są w firmach sprzedających na przykład gadżety reklamowe, tudzież w agencjach reklamowych, którzy zadbają o to, żeby was poprowadzić przez ten cały proces. Natomiast na końcu jeszcze Piotrze zapytam Cię a jaki dla Ciebie jest gadżet idealny?

    PK: Dla mnie gadżetem idealnym jest coś, co wykonałeś z myślą o mnie. Czyli będzie to wyjątkowe handmade. Na przykład jeżeli sam byś coś wyrzeźbił w drewnie, to byłby dla mnie gadżet idealny. Super, super.

    PF: To też pomyślcie o tym, czy czasem nie możecie stworzyć gadżetu reklamowego we własnych z własnymi zasobami, co pozwoli Wam uniknąć dodatkowych kosztów.

    PK: Natomiast warto chyba jeszcze na sam koniec powiedzieć, że w tym przypadku eksperymentowanie z dużą liczbą gadżetów na własną rękę. Kiedy nie wiecie, czy to będzie dobry pomysł, może być mocnym strzałem w kolano. I czasem warto nie dać gadżetu, niż dać taki, po którym będzie negatywny wydźwięk. I warto o tym pamiętać.

    PF: Tak, A ja jeszcze chciałam zaznaczyć, że widzę, że macie cały czas czerwony przycisk subskrybuj zamiast szary. Także nakłaniamy Was, zachęcamy i polecamy, żebyście nie ominęli kolejnego odcinku. A jeżeli macie ochotę napisać coś ciekawego w komentarzu, zostawcie tam swoją adnotację. A ja nawet.

    PK: Podbijam. Słuchajcie, podbijam, zobaczymy kto z Was został do końca tego odcinka, albo kto przescrollował do końca. Pierwsze trzy komentarze, które pojawią się pod tym filmem dostaną od nas małą małą paczuszkę z gadżetami reklamowymi dla Was. Więc słuchajcie, bierzcie się do roboty, a my widzimy się w kolejnym odcinku!

    PF: Eksperci gadżetowi. Do zobaczenia! Hej!

    Opengift.pl
    Opengift.pl

    Powiązane artykuły
    11 grudzień 2025
    Świąteczne gadżety 2025. Dowiedz się, jak mogą wspierać promocję Twojej firmy w magicznym, świątecznym czasie.
    11 grudzień 2025
    Gadżety obuwnicze to świeża kategoria produktów, która zaskakuje kreatywnością i praktycznym zastosowaniem. Dowiesz się, jak mogą wspierać promocję Twojej firmy.
    18 luty 2025
    Gadżety konferencyjne to doskonały sposób na budowanie wizerunku firmy i pozostawienie trwałego wrażenia na uczestnikach. Obejrzyj ten odcinek, aby poznać najlepsze pomysły na efektowne upominki konferencyjne!
    Ostatnio dodane artykuły
    18 grudzień 2025
    Gadżety reklamowe często dostają łatkę „niemierzalnych”. Bo jak porównać długopis z reklamą w Google? Tyle że problemem zazwyczaj nie są gadżety, tylko brak planu: bez celu, atrybucji i baseline’u (punktu odniesienia) nawet najlepsza kampania będzie wyglądała jak koszt, a nie inwestycja.
    16 grudzień 2025
    Parasole reklamowe to jeden z tych gadżetów, który realnie pracuje na widoczność marki: jest używany w ruchu, bywa pożyczany, a do tego daje sporo miejsca na logo i komunikat. Na rynku parasoli reklamowych dostępne jest dziś znacznie więcej niż klasyczne „długie” modele - od kompaktów do torby, przez automaty, aż po konstrukcje sztormowe i wersje premium.
    11 grudzień 2025
    Pendrive reklamowy od lat pozostaje jednym z najpraktyczniejszych gadżetów reklamowych dla firm. Mimo rozwoju pracy w chmurze i wymiany plików online, fizyczna pamięć USB wciąż świetnie sprawdza się w sprzedaży, HR i marketingu: pozwala przekazać komplet materiałów w eleganckiej, namacalnej formie - od razu z logo marki.
    OpenGift.pl w liczbach
    102924 Klientów
    250356 Zamówień
    129 Pracowników
    19 Lat na rynku