Czy szkoły powinny inwestować w gadżety reklamowe?
Pewnie sam pamiętasz, jak wszystko zaczęło się od podstawówki. Rodzice wybierali tą, która jest najbliżej miejsca zamieszkania. Następnie przyszły czasy liceum, kiedy zaczęło robić się bardziej „pod górkę”. Wybór zależał od reputacji oraz oferty szkoły. A szkołę wyższą wybierało się stricte po kierunkach, jakie oferuje. Te czasy jednak dawno minęły, a szkoły muszą walczyć o nowych uczniów, ponieważ konkurencja jest całkiem inna, styl nauczania jest inny i przede wszystkim konkurencja jest inna. Jak zatem przyciągnąć do siebie osoby, które stoją przed nie lada wyborem?
Reklamuj się
Teraz nie wystarczy zorganizować drzwi otwartych lub liczyć na to, że młodsze rodzeństwo pójdzie droga swoich starszych braci czy sióstr. Wybór szkoły; przede wszystkim liceum, technikum i uczelni wyższych to nie lada wyzwanie. W tych czasach liczy się to czy szkoła jest aktywna w Internecie, dodaje regularne informacje na Facebooka lub organizuje konkursy online. Dodatkowo reklamuje się w radiu, a bilbordy możemy zobaczyć na przystankach i w tramwajach. Ostatnim, co może przykuć uwagę ucznia do oferty edukacyjnej szkoły są gadżety reklamowe. Kiedy i gdzie je wręczać?
Jak prowadzić promocję szkoły?
Najważniejszy jest bezpośredni kontakt z uczniami, którzy mogą być zainteresowani ofertą szkoły lub uczelni. Gdzie ich więc szukać? Licea i technika znajdą przyszłych uczniów w podstawówce i gimnazjum. Warto organizować spotkania promocyjne i w ich trakcie podarować upominek reklamowy. Szkoły Wyższe natomiast znajdą swoją grupę docelową w liceach oraz technikach. Warto również zastosować promocję za pomocą ulotek, a do każdej z nich dokładać upominek reklamowy. Taka strategia przyniesie rezultaty, tego możesz być pewny!
Jakie gadżety reklamowe wybrać w trakcie promocji szkoły?
Postaw przede wszystkim na gadżety, które przydadzą się uczniom. Należą do nich wszelkiego rodzaju artykuły biurowe i piśmiennicze. Zainwestuj w zakreślacze z logo, długopisy reklamowe oraz kalkulatory i notesy. Sprawdza się również elektroniczne gadżety reklamowej, jak Powerbank, odtwarzać MP3 oraz pamięć USB. Dostosuj budżet, wybierz gadżety, oznakuj je jedną z dostępnych na rynku technik i gotowe.