Jak budować świadomość marki podczas codziennej pracy z klientem?
Jak budować świadomość marki podczas codziennej pracy z klientem?
Każdy z nas zdaje sobie sprawę z tego, że budowanie świadomości marki jest długotrwałym procesem. Podstawami do tworzenia świadomości marki wśród odbiorców są: odpowiednia nazwa marki, logo, slogan reklamowy, a także adres strony internetowej. Wiele firm, posiadając wszystkie wyżej wymienione atrybuty, zapomniana o tym, że jest to długotrwałe działanie, o które należy dbać codziennie podczas pracy z klientami.
Co pomoże Ci w budowaniu świadomości marki?
Proste rzeczy, kore nie wymagają wielkich nakładów finansowych. Czyli co? Poza standardowymi wizytówkami i papierem firmowym pomogą Ci w tym drobne gadżety firmowe. Każdy z pracowników firmy powinien korzystać w czasie pracy z długopisu z logo. Dodatkowo jeden powinien mieć w zapasie, żeby sprezentować go klientowi. Długopisy reklamowe to sprawdzony produkt, dodatkowym jego atutem jest szeroki asortyment. Można wybierać spośród wielu modeli oraz dopasować go odpowiednio do koloru logotypu.
Po co firmie gadżety promocyjne?
Menadżerowie wiele z produktów dostępnych na rynku uważają za oklepane, standardowe, a co za tym idzie – niewarte uwagi. Spotyka się również opinie, że jeśli ma się obdarować klienta nudnym gadżetem, lepiej jest zrezygnować z prezentu. Tego typu zdania są błędne, co udowadnia Rober Cialdini w stworzonej przez siebie regule wzajemności. Korzystanie z tej reguły również pomaga budować świadomość marki. Jeśli obdarujemy klienta prezentem reklamowym, w świadomości klienta zyskamy, a dodatkowo zwiększymy prawdopodobieństwo tego, że wróci do nas, kiedy ponownie pojawi się potrzeba oraz szepnie o firmie dobre słowo swoim znajomym.
Gadżety reklamowe, które wspierają budowanie świadomości marki
Ilość gadżetów reklamowych dostępnych na rynku jest oszałamiająca, do wyboru mamy naprawdę wiele produktów. Szukając tego odpowiedniego warto jest dobrać go do profilu działalności firmy lub skorzystać ze standardowych i klasycznych rozwiązań. Poza długopisami z logo warto jest pomyśleć o brelokach z logo, torbach reklamowych, a także kubach reklamowych. Sprawdzą się, jako prezent, powinny być również obecne w firmie, tak by pracownicy mogli z nich korzystać podczas przerwy lub zrobić w nich kawę klientowi.