Gadżety na targi
Produkty promocyjne są prawdopodobnie jednymi z najbardziej popularnych upominków firmowych rozdawanych podczas przeróżnych targów i konferencji. Prawdopodobnie nie zaskoczyłoby to wielu, gdyby dowiedzieli się, że markowy długopis jest najbardziej zaufanym prezentem biznesowym w świecie korporacyjnym. Choć jest to z pewnością praktyczne i użyteczne, to są też inne, bardziej interesujące lub kreatywne prezenty biznesowe i korporacyjne, jakim warto się przyjrzeć przed planowanymi targami.
Jakie powinny być udane gadżety na targi?
Jeśli chodzi o oferowanie artykułów promocyjnych jako prezent firmowy podczas targów, ważne jest, aby były proste i konwencjonalne. Jednak myli się ten, kto sądzi że gadżety proste i konwencjonalne równa się gadżety nudne. Prawda jest taka, że i one mogą nadal łamać formę i stać się bardziej twórcze i artystyczne.
Aby to udowodnić i zainspirować każdą osobę, która jest odpowiedzialna za znalezienie odpowiednich artykułów promocyjnych na najbliższe targi, mamy kilka wskazówek. To zdecydowanie porady dla tych menadżerów i planistów, którzy szukają kreatywnych korporacyjnych prezentów biznesowych, które naprawdę sprawią wrażenie.
Najlepsze prezenty biznesowe to... te, z których ludzie będą korzystać!
- torby z grubej bawełny
- parasole reklamowe
- notesy reklamowe
- szaliki
- koce
- i tym podobne
To właśnie są przedmioty codziennego użytku, które ludzie regularnie używają i na ogół nigdy nie mają ich wystarczająco dużo. Spraw, aby te przedmioty codziennego użytku sygnowane logo marki były piękniejsze i wtedy będą chętniej używane, od tych już posiadanych przez klienta. Niektórym, mniej praktyczny przedmiot, na przykład ozdobny wazon, może wydawać się bardziej wyjątkowym prezentem, ale prawda jest taka, iż w związku z nim bądź podobnymi gadżetami z logo jest bardziej prawdopodobne, że zostaną zapomniane z tyłu szafki. Jeśli chodzi o kubki reklamowe czy inne gadżety do domu i kuchni taka sytuacja na pewno nie będzie mieć miejsca.
Projekty i motywy związane z wydarzeniem
Kiedy szukasz prezentów do rozdania gościom podczas imprezy firmowej, powinieneś szukać opcji takich prezentów, które możesz z łatwością dostosować za pomocą logo firmy, nazwy wydarzenia. Nie można się bać wykorzystać nawet czegoś symbolicznego - związanego z nadrzędnym tematem imprezy. Kluczem jest uzyskanie projektu, który osiągnie zamierzony cel, nie będąc nadmiernie promocyjnym w oczach klienta.
Projekty z odpowiednimi logo, obrazami lub symbolami to świetny sposób na przywołanie koncepcji bez jej wypowiadania. Na przykład korporacyjny projekt upominków dla firmy prawniczej, może być wyposażony w symbole charakterystyczne dla tej niszy. Możesz nawet rozważyć przedstawienie pejzażu miejsca konferencji, dlaczego nie! To na pewno będzie coś unikatowego i pozwoli Ci się na wyróżnienie na tle konkurencji. Z drugiej strony też ogranicz nadmierne korzystanie z umieszczenia wiadomości marki i logo firmy – to jest już passe i nieco wychodzi z mody. Choć jeśli zależy Ci na takiej pełnej ekspozycji marki, z pewnością zaujdzie się coś w punkt, jak na przykład powerbanki z nadrukiem.
Niezależnie od tego, czy wybierzesz pełną promocję brandingową czy delikatne nawiązanie do marki, pamiętaj iż to przede wszystkim zależy od:
- charakteru tragów
- grupy odbiorców
- wybranego prezentu korporacyjnego
W zależności od przedmiotu, branding może naruszyć atrakcyjność prezentu. Torby reklamowe na przykład to świetna okazja do promowania przyszłych wydarzeń, ale branding nie jest dobrym pomysłem jeśli chodzi wydruk, który klienci docelowo będą chcieli umieścić na ścianie w salonie.
Liczy się równowaga, czyli prezenty firmowe z oryginalnością i smakiem
Jeśli chodzi o kreatywne prezenty firmowe, ważne jest, aby być oryginalnym, ale projekt powinien również przemawiać do szerokiego grona odbiorców. Najlepiej przekazać coś, co nie jest zbyt niezwykłe, ale wciąż wyjątkowe. Na przykład, jeśli chcesz wybrać wydruk w stylu art deco na koce promocyjne, prawdopodobnie nie będzie to pasować do wystroju każdego. Jednak też nie musisz być aż tak bezpieczny w swoich wyborach – po prostu trzymaj się z dala od zbyt wielu czarnych, brązowych i szarych detali w gadżetach.
Niektórzy dostawcy produktów promocyjnych koncentrują się głównie na tradycyjnych metodach brandingu i będą mniej przygotowani do pomocy przy burzy mózgów w ramach poszukiwania unikalnych lub kreatywnych projektów upominków i pomysłów korporacyjnych. Jeśli masz nadzieję na naprawdę interesujący prezent firmowy, upewnij się, że znajdziesz dostawcę, który jest wykwalifikowany i przygotowany do współpracy z Tobą – jak my w OpenGift.