Dlaczego projektowanie logo nie trwa 5 minut? Wywiad z naszym grafikiem - cz. 1
Podobno wśród grafików krążą już legendy o najdziwniejszych zapytaniach klientów. Osoby, które nie pracują w branży naprawdę mogą wielu rzeczy nie wiedzieć. Właśnie dlatego zadaliśmy naszemu grafikowi kilka pytań, które odpowiedzą graficznym laikom na pytanie: „Dlaczego logotyp nie powstaje w 5 minut?”. Nam zawsze wydawało się, że ten proces trwa dłużej, tylko po to, żeby logo dobrze prezentowało się na każdym gadżecie reklamowym! A co na to nasz grafik?
Co to jest księga znaku i dlaczego powinna być w każdej firmie?
W księdze znaku znajduje się przede wszystkim logotyp w różnych wersjach kolorystycznych (w czerni, bieli i monochromacie). Śmiało można stwierdzić, że jest to swego rodzaju instrukcja obsługi logotypu. Znajdziemy tam id kolorów, które zostały użyte w projekcie, dokładne proporcje, nazwy wykorzystanych fontów. Dodatkowo często znajdziemy tam wizualizacje. Czyli zobaczymy, w jaki sposób będzie się prezentował logotyp np. na drzwiach auta, na długopisie reklamowym, firmowym banerze, a także innych miejscach, które najczęściej dopasowywane są do profilu działalności firmy.
Jakie korzyści przyniesie firmie dobrze zaprojektowany logotyp?
Przede wszystkim dobrze zaprojektowane logo przyczyni się do tego, w jaki sposób w przyszłości firma będzie rozpoznawalna. Nie bez powodu zapamiętujemy logotypy takich koncernów jak np. Nike. Dlatego warto jest skupić się na minimalizmie. Dobry grafik potrafi stworzyć prosty symbol, który będzie w przejrzysty sposób pokazywał, czym zajmuje się firma. Wpłynie to na rozpoznawalność przedsiębiorstwa wśród potencjalnych konsumentów w przyszłości. Pamiętajmy o tym, że logotyp nie jest projektowany „na chwilę”. Jego zadaniem jest reprezentowanie firmy przez wiele lat! Dlatego logo jest tak ważne.
Nasz grafik miał wiele do powiedzenia w kwestii projektowania logo, dlatego podzieliliśmy nasz wywiad na dwie części. Dlaczego logo powinno być minimalistyczne i co zrobić, żeby kubek z logo był używany przez klientów na co dzień – na te pytania znajdziesz odpowiedź w drugiej części wywiadu.